سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه بازی Okami HD

 

amikami     خدای بزرگ" یک بازی ویدئویی اکشن-ماجراجویی است که توسط استودیو Clover ساخته شده و توسط Capcom منتشر شده است. این کنسول بازی های ویدئویی پلی استیشن 2 سونی در سال 2006 در ژاپن و آمریکای شمالی و 2007 در اروپا و استرالیا منتشر شد.

اوکامی که در تاریخ کلاسیک ژاپنی قرار دارد ، چندین اسطوره و فرهنگ عامه ژاپنی را با هم تلفیق می کند تا داستان چگونگی نجات زمین از تاریکی توسط الهه آفتاب شینتو به نام Amaterasu را که به شکل گرگ سفید با نشان های آسمانی پوشانده بود ، بازگو کند. این ویژگی دارای یک سبک تصویری cel-سایه ای الهام گرفته از sum-e-e و برس آسمانی ، یک سیستم ژست است که برای انجام معجزه استفاده می شود.

amikami  یکی از آخرین بازی های پلی استیشن 2 بود که برای انتشار قبل از انتشار پلی استیشن 3 انتخاب شد و اگرچه از فروش ضعیف رنج می برد ،?kami  از نظر داوران تحسین بالایی کسب کرد و از بین جوایز دیگر عنوان عنوان بازی IGN 2006 2006 را کسب کرد. . نسخه Wii ستایش های مشابه را به دست آورده است ، اگرچه طرح کنترل حرکت هم منتقدان و هم گیمرها نظرات متفاوتی را دریافت کرده است.

نسخه HD این بازی در تاریخ 30 اکتبر 2012 برای پلی استیشن 3 منتشر شد و برای بارگیری در شبکه پلی استیشن قابل استفاده است. این شامل پشتیبانی از PlayStation Move و همچنین استفاده از کنترلر معمولی است. پورت حتی بیشتر بهبود یافته برای Xbox One ، PS4 و بر روی پلتفرم Steam برای ویندوز کامپیوتر در دسامبر سال 2017 منتشر شد.

گیم پلی

amikami این بازیکن را دارد که شخصیت اصلی ، Amaterasu را در یک چوب بری ، سبک آبرنگ ، محیطی سایه دار کنترل می کند ، که به نظر می رسد مانند یک تصویربرداری جوهر ژاپنی متحرک (معروف به sumi-e) با سایر سبک های هنری است. سبک گیم پلی ترکیبی از ژانرهای بازی ، اکشن ، پلتفرم و پازل است و توسط بسیاری از داوران ذکر شده است که شباهت های بی شماری در سبک کلی گیم پلی با سری Legend of Zelda دارد ، الهامی که مدیر Hideki Kamiya ، خود طرفدار Zelda-fan ، اعتراف کرده است که روی کلیت بازی خود تأثیر گذاشته است. داستان اصلی در ابتدا بصورت خطی است ، که توسط راهنمای Amaterasu Issun هدایت می شود ، اگرچه بسیاری از تلاش های جانبی و فعالیت های اختیاری این امکان را به بازیکنان می دهد تا دنیای بازی را کشف کنند و داستان را با سرعت خود به پیش ببرند. Amaterasu با انجام quests ، quests جانبی و فعالیت های اضافی کوچک دیگر (مانند شکوفا کردن درختان به زندگی یا تغذیه حیوانات وحشی) ، Praise را بدست می آورد که در نتیجه می توانید برای افزایش آمارهای مختلف شخصیت مانند میزان سلامتی و تعداد آنها هزینه کنید. چاههای جوهر برای تکنیک های برس آسمانی.

مبارزات در یک عرصه مجازی شبح وار انجام می شود و آماتراسو می تواند با استفاده از ترکیبی از سلاح ، تکنیک های مبارزه و روش های برس برای نبرد دشمنان با دشمنان بجنگد. در پایان جنگ ، پول (به عنوان ین) به Amaterasu پاداش داده می شود ، و پاداش هایی برای انجام سریع یک نبرد و بدون ایجاد خسارت می باشد. این پول را می توان برای کالاهای بی شماری از تجار در سرتاسر زمین ، از جمله کالاهای شفابخش ، سلاح های بهتر ، ابزار و اقلام کلیدی برای تکمیل کارها صرف کرد. این پول همچنین می تواند برای خرید تکنیک های جدید جنگی در Dojos در سراسر زمین استفاده شود. علاوه بر این ، Fangs Demon نادر را می توان از طریق نبرد به دست آورد که با کالاهای اضافی و منحصر به فردی که در گیم پلی مفید هستند اما برای تکمیل بازی لازم نیست ، داد و ستد شد. سلاح های الهام گرفته شده از امپریال رجالیا ژاپن ، بازتاب دهنده ها ، تسبیح ها و گلیو را می توان در Amaterasu به عنوان اصلی یا فرعی اسلحه مجهز کرد و علاوه بر سایر حملات غواصی که بازیکن می تواند Amaterasu را از طریق دوره بیاموزد قابل استفاده است. بازی. 

بروسیت آسمانی

Amaterasu از برس آسمانی برای جوانسازی گیاهان پژمرده (همانطور که نشان داده شده است) ، ترمیم پل ها ، بریدن دشمنان یا ایجاد جلوه های ابتدایی استفاده می کند.

قلم موی آسمانی منحصر به فرد برای ?kami است. بازیکنان می توانند بازی را به حالت مکث بیاورند و بوم را صدا کنند ، در آنجا بازیکن می تواند روی صفحه نمایش بکشید ، یا با استفاده از چوب آنالوگ سمت چپ روی کنترلر DualShock PlayStation 2 یا با اشاره به Wii Remote. این ویژگی در بازی های نبرد ، پازل و به عنوان گیم پلی کلی استفاده می شود. به عنوان مثال ، بازیکن می تواند با کشیدن یک حلقه ، باد شدید ایجاد کند ، دشمنان را با کشیدن خط از طریق آنها برش دهد یا با رنگ آمیزی یک پل ، از جمله بسیاری از توانایی های دیگر ایجاد کند. این تکنیک ها در طی دوره بازی با تکمیل صورت های فلکی برای رها کردن خدایان آسمانی برس (الهام گرفته از زودیاک آسیای شرقی) از نقاط پنهان خود آموخته می شوند. همچنین ممکن است بعداً در بازی ، برخی از قدرت های Brush را به روز کنید یا تغییر دهید. به عنوان مثال ، قدرت برسکی Celestial Inferno می تواند قدرت جدیدی به نام Fireburst را بدست آورد که الگوی ترسیم متفاوتی دارد و به بازیکنان این امکان را می دهد که بدون تکیه بر مشعل ها یا سایر موارد مرتبط ، شعله های آتش ایجاد کنند. جوهر بازیکن برای نقاشی با مقدار موجود در چاههای مخصوص جوهر (درصورتی که از سنگ Inkfinity استفاده نشده باشد) محدود شده است ، مانع از پخش کننده تنها برای استفاده دشمنان از تکنیک های Brush نیست. جوهر با استفاده از قلم مو به مرور زمان در چاه ها ترمیم می شود.

توطئه

داستان اوکامی-صادر

آماتراسو ، شخصیت اصلی بازی ، با ایسون ، راهنمای بالای اینچ ، در بالای پوزه خود قرار دارد

این بازی در نیپون بر اساس تاریخ کلاسیک ژاپن تنظیم شده است و با یک فلاش بک به وقایع 100 سال قبل از زمان بازی آغاز می شود و شرح می دهد که چگونه شیرانوی ، گرگ خالص سفید و نقی ، شمشیرباز ، با هم با دیو هشت سر مبارزه کردند. اوروچی برای نجات دهکده کامیکی و دوشیزه نامی ، معشوق نقی. شیرانویی و ناجی قادر به شکست اوروشی نیستند اما می توانند دیو را دور کنند. در زمان بازی ، سوزانو ، نوادگان ناجی و خود بزرگترین جنگجو ، مهر و موم اوروشی را می شکند به این دلیل که به افسانه اعتقادی ندارد ، و اوروچی فرار و نفرین سرزمین ها را انجام می دهد و زندگی را از هر موجود زنده می گنجاند. ساکویا ، چوب چوبی و سرپرست روستای کامیکی ، آماتراسو ، الهه آفتاب را می خواند ، که به اهالی روستا به عنوان تناسخ گرگ سفید شیرانوی معروف است و از او دعا می کند که نفرین هایی را که زمین را پوشانده است از بین ببرد. Amaterasu با همراهی هنرمند Issun (یک پیونل یک اینچ ارتفاع) ، قادر است زمین را به زیبایی سابق خود بازگرداند. در طول سفر ، آماتراسو توسط واکا ، فردی عجیب اما قدرتمند که به نظر می رسد هدیه دوراندیشی دارد ، تبهکار می شود و بیشتر Amaterasu و Issun را به اهداف اسرارآمیز خود می گزد. علاوه بر این ، Amaterasu چندین خدای قلم موی آسمانی را پیدا می کند که در صورت های فلکی که به قدرت های الهه قلم موی آسمانی می بخشند پنهان شده اند تا در جستجوی او کمک کنند.

به زودی ، Amaterasu به همراه سوسانو باید برای حفاظت از دهکده کامیکی و نجات معشوق سوسانو ، کوشی ، با اوروشی نبرد کنند و از 100 سال قبل دوباره حوادث را بازآفرینی کنند. این بار ، دوتایی قادر است شیطان را به طور کامل فتح کند و باعث شود یک روح سیاه و شیطانی به سمت شمال شناور شود. آماتراسو و ایسون سپس با سفر به نیپون ، با بسیاری از افراد در طی راه به نیکوکار خود دوستانه می پردازند ، و با برطرف کردن شیاطین دیگری که آزادی های تاریک مشابهی را به سمت شمال شناور می کنند ، همچنان افراد زیادی را در طول راه از بین می برند. در حالی که Amaterasu سفر می کند تا منشأ این ارواح شیطانی را پیدا کند ، او را به ویرانی کشتی منتقل می کند که قادر به طی کردن ستارگان است: "کشتی یاماتو". واکا ظاهر می شود و خود را به عنوان یکی از اعضای قبیله ماه نشان می دهد ، نژادهایی که کشتی یاماتو را به آسمانی ها رسانده بود ، که از آن استفاده می کرد تا از حمله اوروشی به دشت آسمانی فرار کند و آسمانها را دریانورد ، غافل از ارواح شیطانی که در آن زندانی شده اند. کشتی که به جز خودش حمله کرد و کشته شد ، در نتیجه کشتی به زمین سقوط کرد. یامی ، دیو کنترل تمام ارواح شیطانی ، ظاهر می شود و قبل از ورود به نبرد با او ، آماتراسو را از قلم موهای آسمانی خود بر می دارد. ایسون نقش خود را به عنوان فرستاده آسمانی بر عهده می گیرد و تمام کسانی که برای ارسال افکار خود به Amaterasu کمک کرده اند را تشویق می کند و باعث می شود او قدرت های خود را دوباره بدست آورد و یامی را شکست دهد ، هر دو کشتی و نیپون را از این موجودات شیطانی برای همیشه دور کند. با انجام مأموریت خود ، آماتراسو با واکا روی کشتی عزیمت می کند تا با هم به سمت آسمانی دشت بازگردیم.

مشخصه ها

این بازیکن amikami Amaterasu ، الهه آفتاب را به شکل گرگ سفید کنترل می کند. در حالی که در نسخه ژاپنی و اروپایی بازی به عنوان Amaterasu به عنوان یک زن شناخته می شود ، نسخه آمریکای شمالی هرگز Amaterasu را به عنوان یک جنس خاص بیان نمی کند. با این وجود ، برخی از شخصیت ها به روش زنانه یا مردانه به Amaterasu ارجاع می شوند ، اما هیچ کدام درست و نادرست نشان داده نمی شوند. در حالی که Amaterasu ، هنگامی که به قدرت جوهر وقف شده است ، توسط بازیکن با نشان های قرمز ، خز ابر مانند روی شانه ها و سلاح های پشت وی دیده می شود ، بیشتر شخصیت های انسانی بازی فقط او را به عنوان گرگ سفید ساده می بینند. برخی معتقدند Amaterasu تناسخ شیرانوی (گرگ سفیدی است که 100 سال قبل از بازی امروز با Orochi جنگید) ، و ماهیت معنوی او را نمی شناسد. اگر بازیکن قدرت خود را با استفاده بیش از حد از برس آسمانی تخلیه کند ، Amaterasu به طور موقت به این شکل سفیدی جهان باز می گردد. ایسون ، یک "هنرمند سرگردان" متکبر ، اینچ بلند و بدنبال جستجوی 13 تکنیک برس آسمانی برای خودش ، با Amaterasu (که او را "امی" یا "فوربال" می نامد) همراهی می کند و به عنوان راهنما ، پروکسی گفتگو و همچنین به عنوان کمک طنز فعالیت می کند. او در طول بازی به همراه Amaterasu در شخصیت رشد می کند و سرانجام به دوست واقعی ، الهام بخش و سرانجام ناجی او تبدیل می شود.

در حالی که یک شخصیت متضاد اصلی در بازی وجود ندارد ، دو شخصیت چندین بار در تلاش ظاهر می شوند. Waka به عنوان یک مرد جوان فلوت با بازی در آماتوراسو چندین بار در این بازی ظاهر می شود و از فرم الهه گرگ سفید و پیشگویی آینده خود آگاه است و در بعضی مواقع با او می جنگد. گفتگوی او ، گاه عبارات محبت فرانسوی را کنار می گذارد ، حس آشنایی با آماتراسو را منتقل می کند ، زیرا معلوم می شود که واکا خیلی قدیمی تر از آنچه ظاهر می شود بوده و صدها سال پیش با Amaterasu در آسمانی دشت قدم گذاشته است. Orochi دیگر ، شیاطین هشت سر و شرور اصلی بازی است که بازیکن با آن روبرو خواهد شد

توسعه یافته

amikami ناشی از ایده های ترکیبی استودیو شبدر است. به گفته طراح رهبر Hideki Kamiya ، این بازی در ابتدا در اطراف "طبیعت زیادی به تصویر کشیده شد" ساخته شد ، اما هیچ مفهوم و تم اصلی نداشت. سرانجام کامیا یک فیلم نمایشی چند دقیقه‌ای ایجاد کرد که نشانگر گرگ در حال جنگل با گلهایی بود که در پی آن شکوفا شده است ، اما هنوز فاقد هرگونه گیم پلی است. کامیا و سایر اعضای این تیم ایده هایی را در مورد جنبه طبیعت ارائه دادند و در نهایت منجر به نمونه اولیه اولیه بازی شدند که کامیا اعتراف کرد که "بازی فوق العاده خسته کننده بود".  کامیا پیشنهاد کرد که به ایده های بسیاری از این تیم اجازه دهد که توسعه به خارج از هدف منتهی شود ، از جمله ایجاد بیشتر شبیه سازی. سرانجام ، آنها بر روی گیم پلی موجود در محصول نهایی مستقر شدند.

اوکامی-مقایسه کنید

مقایسه جانبی به سبک اصلی واقعی (چپ) و جمع نهایی (راست) نهایی مورد استفاده در amikami

این هنر در amikami از هنر آبرنگ و حکاکی چوب از سبک اوکیویو مانند کارهای هوکوزایی بسیار الهام گرفته است. amikami در اصل برنامه ریزی شده بود تا به سبک سه بعدی عکاسی تر ارائه شود. با این حال ، استودیو Clover مشخص کرد که سبک و سیاق پر رنگ تر به آنها امکان می دهد ارتباط آماتراسو را با طبیعت و وظیفه بازگرداندن آن بهتر انتقال دهند. تغییر همچنین تحت تأثیر محدودیت های سخت افزار PS2 برای ارائه گرافیکی سه بعدی نوری قرار گرفته است. در نتیجه تغییر به سبک آبرنگ ، ایده برس آسمانی به وجود آمد Atsushi Inaba ، مدیر عامل شرکت Clover ، خاطرنشان کرد: "هنگامی که ما خودمان را به سبک گرافیک ثابت کردیم و به کارهای قلاب بریک رسیدیم ، فکر کردیم:" عالی نیست اگر می توانستیم به نوعی این بازیکن را درگیر کنیم و در این اثر هنری شرکت کنیم. تماشای آن؟ به این ترتیب ایده برس برس آسمانی به دنیا آمد ». مفاهیم اصلی برای دشمنان شامل استفاده از دایناسورها بود ، اما طرح ها روی شخصیت های شبیه به دیو بیشتر قرار گرفتند.

طراحی های اولیه Amaterasu با هدف جلوگیری از ظاهر شخصیت مانند "حیوان خانگی شما با پوشیدن لباس" انجام شد. توسعه دهندگان نظر داشتند که آماتراسو هنگام پرش از یک صخره به یک دلفین تبدیل شود ، اما این عقاید را رها کرد. ساکویا که در اطراف نقوش هلو طراحی شده بود ، با طرح های "سطح 2" و "سطح 3" که در آن شخص با توجه به پیشرفت داستان ، لباس های کمتر می پوشید ، پیش بینی شده بود ، اما ظاهر "سطح 3" ، به طور کامل برهنه ، توسط وتو منصوب شد. اینابا. شخصیت واکا قرار بود شخصیتی شبیه تاتسونوکو باشد ، با کاپوت طراحی شده تا یادآور کسانی باشد که توسط گچچمن پوشیده شده است. [30] Orochi در اساطیر ژاپنی موجودی غول پیکر است ، بنابراین تاکایاسو ساواکی طراح شخصیت اصلی پشت دیو را طراحی کرده تا یک باغ و کاخ را شامل شود. این به طراحان بازی الهام بخش است تا زنگ هایی را در این سازه ها قرار دهند که این می تواند ضعف مهلک اوروشی در بازی باشد.

تیم بومی سازی مجبور شده بود تا 1500 صفحه متن را ترجمه کند تا اطمینان حاصل شود که این امر در یک "چک بومی" معنا پیدا کرده است ، به دلیل عدم وجود مجامع در زبان ژاپنی و تعداد زیاد شخصیت ها و مکالمات شرطی که بازیکن می تواند با آنها تعامل داشته باشد. این تیم به رسمیت شناخته شده است که عناصر خاصی از بازی توسط مخاطبان غربی به رسمیت شناخته نمی شوند ، اما متن و جزئیات کافی را به جای می گذارند تا بازیکنان بتوانند اطلاعات خود را جستجو کنند. فقط یک پازل در بازی باید تغییر یابد زیرا نیاز به دانش در مراحل ترسیم شخصیت کانجی است که به راحتی برای مخاطبان ژاپنی شناخته می شود. برای نسخه غربی ، این مراحل در بازی نشان داده شد. این تیم خاطرنشان کردند که شخصیت شخصیت ها را می توان به راحتی در متن ژاپنی به سادگی با نحوه ساخت یا دوغاب بودن جملات بیان کرد ، ویژگی ای که مستقیماً نمی تواند در بومی سازی اعمال شود. درعوض ، با همکاری با کامیا ، این تیم محلی سازی را انجام داد تا شخصیت را برای بازیابی با نسخه ژاپنی بازآفرینی کند ، یا مجموعه جدیدی از شیوه ها را برای کاراکترها به صورت مناسب ایجاد کند

amikami در کنوانسیون E3 2005 ، تقریباً 30? کامل ، با نسخه برنامه ریزی شده در سال 2006 نشان داده شد. در این مرحله ، این بازی بخش اعظم گیم پلی اصلی را شامل می شد ، از جمله Celestial Brush و سیستم مبارزاتی موجود. این بازی یک سال بعد در سال 2006 منتشر شد. با این حال ، تنها چند هفته پس از انتشار آن در آمریکای شمالی به استقبال مهم و انتقاد شدید ، Capcom اعلام کرد که استودیوی Clover را تعطیل خواهد کرد 

کتاب هنر Officialkami: Official Complete Works توسط اودون در ماه مه 2008 منتشر شد. این بازی در اوت 2008 تحت عنوان "بزرگترین بازدید" سونی در ژاپن دوباره منتشر شد.

نامگذاری و allusionsedit

عنوان بازی یک pun است؛ کلمه amikami  در ژاپنی به معنی "گرگ" یا "خدای بزرگ" است. با این حال ، شخصیت های کانجی که به عنوان عنوان این بازی استفاده می شوند ، به صورت یکسان تلفظ می شوند ، به معنای "خدای بزرگ" هستند ، بنابراین شخصیت اصلی یک خدای بزرگ گرگ است. همین شخصیت ها نیز برای نوشتن نام کامل الهه آفتاب Amaterasu ?mikami نیز استفاده می شوند

منبع : blog.ir