سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه بازی Death Stranding

 

Death Stranding  یک بازی اکشن است که توسط     Kojima Productions ساخته شده است. این اولین بازی از کارگردان های Hideo Kojima و Kojima Productions پس از جدایی آنها از Konami در سال 2015 است. این سونی توسط Sony Interactive Entertainment برای پلی استیشن 4 در نوامبر 2019 منتشر شد و قرار است در ژوئن سال 2020 توسط 505 بازی در Microsoft Windows منتشر شود.

این بازی در ایالات متحده و در پی وقوع نام مستعار Death Stranding تنظیم شده است ، که باعث شده موجودات مخرب از قلمرو بین زندگی و مرگ شروع به چرخش روی زمین کنند. بازیکنان سام پورتر بریج (نورمن ریدوس) را کنترل می کنند ، یک پیک که وظیفه دارد لوازم مورد نیاز مستعمرات شکسته و منزوی را که باقی مانده و اتصال مجدد آنها از طریق یک شبکه ارتباطی بی سیم است ، کنترل می کند.

در کنار ریدوس ، در این بازی بازیگران مادس میکلسن ، لئه سیدوکس ، مارگارت کواللی ، تروی بیکر ، تامی تولی ارل جنکینز و لیندسی واگنر علاوه بر شباهت کارگردانان فیلم ، گیلرمو دل تورو و نیکلاس ویندینگ از نقش شخصیت های پشتیبان نیز برخوردار هستند. Death Stranding برای تعدادی از جوایز نامزد شد ، و به طور کلی بررسی های مطلوبی دریافت کرد ، با این وجود منتقدین از صداپیشگی ، موسیقی متن فیلم و گرافیک های آن ستایش می کردند ، اگرچه بسیاری از بازی ها و داستان آن قطبی می شدند.

تصویر پیش نمایش گیم پلی پیش از انتشار Death Stranding ، برگرفته از تریلری که در E3 2018 نشان داده شده است. سام ، شخصیت اصلی بازی ، از دستگاهی برای کشف چندین دشمن نامرئی برای کشف گذشته های خود استفاده می کند.

Death Stranding یک بازی اکشن است که در دنیای آزاد تنظیم شده است و همچنین شامل توابع آنلاین ناهمزمان است. کوجیما این ژانر را با نحوه بازی بازی قبلی خود یعنی Metal Gear (که اکنون یک بازی خفا محسوب می شود) مقایسه کرد ، زیرا در زمان انتشار ، یک بازی اکشن نامیده می شد زیرا ژانر خفا در آن زمان وجود ندارد.

 

این بازیکن سام بریجز (Port Bridges) ، درایور یک شرکت با نام Bridges را کنترل می کند. این بازیکن وظیفه دارد تا محموله های عرضه را به شهرهای مختلف ایزوله شده به نام KNOT و همچنین محققان و بقای افراد جدا شده تحویل دهد ، ضمن اینکه آنها را به سیستم ارتباطی موسوم به شبکه Chiral نیز وصل می کند. این بازیکن توسط شرکت و گیرندگان بر اساس عملکرد آنها (از جمله از طریق "لایک" مشابه با شبکه های اجتماعی) ارزیابی می شود ، از جمله اینکه محموله تحویل داده شده است ، و اگر از بین عوامل دیگر دست نخورده باشد. این شایستگی ها ، به نوبه خود ، برای تراز کردن آمار بازیکنان ، مانند پایداری و ظرفیت وزنی ، و افزایش موقعیت آنها با مکان ها و شخصیت های خاص (که می تواند پاداش را بهبود بخشد) به کار می روند. بسته بندی محموله توسط بازیکن ، و وزن کلی که حمل می شود ، بر توانایی سام برای پیمایش در محیط ها تأثیر می گذارد

دشمنان اصلی این بازیکن شامل موجودات دنیای دیگری هستند که به عنوان "چیزهای beached" شناخته می شوند (BTs) ، MULE (فرقه سرکش ، بندرهای شبیه راهزن تحت تأثیر وسواس با محموله ، که سعی در سرقت تحویل ها دارند تا بتوانند خودشان را تحویل بگیرند) و Demens ، بسیاری از آنها که برای ادعای محموله خود اقدام به کشتن بندرها کرده اند.BT ها با بارانی معروف به "زمان سقوط" احاطه شده اند که با تسریع در وخیم تر شدن آنها ، به زره و محموله بازیکن آسیب می رساند. BT ها معمولاً نامرئی هستند ، اما کت و شلوار سام مجهز به سنسور رباتیک است که به سمت BT نزدیک است و به این ترتیب بازیکن می تواند منطقه را اسکن کند تا آنها را فاش کند.

از آنجایی که سام یک "بازگشت" است ، در صورت کشته شدن به یک دنیای زیر آب معروف به "درز" منتقل می شود ، جایی که می تواند "دوباره" به بدنش شنا کند تا بتواند خودش را زنده کند. با این حال ، کشته و مصرف یک BT همچنین منجر به انفجار مخرب موسوم به "خلأ" می شود ، که به طور دائمی به محل مرگ با دهانه ای غیرقابل بازگشت آسیب می رساند.

با گسترش پخش پوشش شبکه Chiral ، می توانند به نقشه مناطق دسترسی پیدا کنند و از طرح هایی برای تولید اقلام مصرفی و سازه ها با سازنده Portable Chiral (PCC ، وسیله ای مشابه پرینتر سه بعدی) ، از جمله طناب ، پل و قدرت استفاده کنند. ژنراتورهای مورد استفاده برای شارژ تجهیزات باتری. شبکه همچنین به عنوان پایه ای برای عملکرد آنلاین بازی مورد استفاده قرار می گیرد ، جایی که بازیکنان می توانند منابع ، سازه ها و پیام هایی را که توسط سایر بازیکنان مشاهده و استفاده می شوند ، رها کنند ، اگرچه در نهایت پس از مدتی ساختارها توسط Timefall نابود می شوند. بازیکن همچنین می تواند بارهای از دست رفته سایر بازیکنان را برای تکمیل تحویل خود بازیابی کند. بازیکن به طور مستقیم با سایر بازیکنان جهان روبرو نمی شود.

تنظیمات بازی Death Stranding

این بازی در یک ایالات متحده آمریکا آخرالزمانی تنظیم شده است ، جایی که یک رویداد فاجعه آمیز موسوم به "مرگ مرگ" باعث "Thached Things" ("BTs") شد - موجودات نامرئی که از "ساحل" سرچشمه می گیرند ، سرزمینهایی که تصور می شود برای هر شخص بی نظیر است. به طور معمول در طی تجربه های نزدیک به مرگ بازدید می شود و گفته می شود که پیوند زندگی پس از زندگی است - برای شروع رومینگ روی زمین. BT ها باعث انفجارهایی می شوند که با استفاده از نکروز ، مرده ها را مصرف می کنند و باران معروف به "زمان سقوط" را ایجاد می کنند که به سرعت پیری می کند و هرچه را که زده می شود خراب می کند. این وقایع به زیرساخت های کشور آسیب رساند و باعث شد جمعیت باقی مانده آن نیز خود را در مستعمره های دوردست موسوم به "شهرهای گره" که باقی مانده "شهرهای متحد آمریکا" هستند محدود کنند.

 

این مستعمرات از آن زمان به خدمات شرکتی موسوم به Bridges تکیه کرده اند که ناوگان آن BT ها ، راهزنان و تروریست ها را شجاع می کنند تا مواد لازم را به شهرها تحویل دهند. پل ها همچنین به نمایندگی از UCA وظایف مختلف دولت را انجام می دهند. اگر آنها به یک ارتباط ذهنی با "Bridge Bridge" (یک "BB") برسند - کودک زودرس که بین زندگی و مرگ تأثیر می گذارد - ممکن است برای شخص احساس حضور BT کند. حمل کننده ها یک BB را با خود حمل می کنند که در غلاف شبیه سازی رحم مادر ذخیره می شود. شرایطی که با نام "DOOMS" شناخته می شود ، بسته به شدت آن نیز به فرد اجازه می دهد تا بطور طبیعی BT را حس کند ، ببیند ، یا حتی کنترل کند ، و همچنین اختیارات مختلفی از قبیل دور زدن یا مسافرت به سایر افراد سواحل را به دست آورد. همچنین افرادی که به عنوان "بازگشت کنندگان" شناخته می شوند ، می توانند پس از مرگ از "درز" - مکانی بین دنیای زندگی و ساحل - به آنجا برگردند. به همین ترتیب ، این افراد می توانند به طور موثری از مرگ بازگردند ، اگرچه در صورت تماس با یک دستگاه تناسلی مرگ کشته می شوند.

 

طرح  بازی Death Stranding

 

 

Sam Porter Bridges (نورمن ریدوس) در حال انتقال محموله هنگامی که پیشرفت وی توسط Timefall قطع شود و از فرقی (Léa Seydoux) در فرار از یک BT کمک دریافت کند. هنگامی که او را ترک می کند ، سام به زایمان خود ادامه می دهد. وی به مقصد مقصد مرکزی خود می رسد ، فقط برای اینکه هشدار داده شود که یکی از شهروندان خودکشی کرده است و جسد آنها در آستانه نکروز است. سم به دلیل اینکه هم متولد شده و هم DOOMS دارد ، مأمور است که جسد را به سوزاننده حمل کند تا با خیال راحت آن را دفع کند ، اما برخورد با BT ها مانع پیشرفت او می شود و جسد باعث خلأ می شود و شهر مرکزی مرکزی را نابود می کند. او در پایتخت نات سیتی بیدار می شود و با مرده (گیلرمو دل تورو / جسی کورتی) ، [N 1] یک پزشک از پل ها ملاقات می کند. سام سپس وظیفه دارد مورفین را برای رئیس جمهور در حال مرگ UCA ، مادر فرزندخوانده خود Bridget Strand (Lindsay Wagner / Emily O"Brien) تحویل دهد. [N 2] او همچنین با Die-Hardman (تومی ارل جنکینز) مدیر پل ها ملاقات می کند. و رئیس سابق سام قبل از اینکه او از این سازمان خارج شود. بریجت از سام خواست که مجدداً به پلها بپیوندد و به بازسازی آمریکا کمک کند تا قبل از تسلیم شدن در بیماری وی سام جسد Bridget را برای سوزاندن سوزانده می کند اما از سوزاندن BB-28 ، یک Bridge Baby که برای بازنشستگی مشخص شده است ، امتناع می ورزد. سام با کمک BB-28 قادر به فرار از انبوهی از BT ها و بازگشت به Capital Knot City است. سام تصمیم گرفت BB-28 را به عنوان Bridge Baby خود انتخاب کند و در نهایت لقب لو را گرفت.

 

به محض بازگشت ، سام با خواهرش آملی استرند (همچنین واگنر / اوبراین) مجدداً به هم می پیوندند. [شماره 2] او به او می گوید که در طول سه سال گذشته ، او هدایت یک اعزامی را بر سر آنچه که از قاره آمریکا باقی مانده است ، برقراری ارتباط با شهرهای باقیمانده و شهرک های بازمانده و راه اندازی پایانه هایی که به آنها امکان اتصال به شبکه Chiral را می دهد ، سیستمی که ارتباط آنی را در مسافت های گسترده تسهیل می کند. با این حال ، با رسیدن به آخرین شهر در ساحل غربی ، Edge Knot City ، آملی به اسارت گرفته شد و توسط یک گروه تروریستی ضد UCA به نام Homo Demens برای تضمین استقلال Edge Knot City به گروگان گرفته می شود. اگرچه او گروگان است ، اما هنوز هم اجازه دارد از طریق شبکه به طور آزاد با پل ارتباط برقرار کند. او به سام می گوید که او باید مسیر سفر خود را دنبال کند و از دستگاهی به نام Q-pid استفاده کند تا پایانه هایی را که پشت سر گذاشت به شبکه Chiral وصل کند. سپس او باید آملی را نجات دهد و او را برگرداند تا بتواند جای Bridget را به عنوان رئیس UCA بگیرد. سام با اکراه مأموریت را پذیرفته است زیرا این تنها فرصت وی برای یافتن و نجات آملی است.

سام سپس ماموریت خود را برای اتصال همه شهرهای باقیمانده به شبکه آغاز می کند. در طول راه ، او محموله های ارزنده ای را تحویل می دهد ، به سایر کارمندان Bridges مانند ماما (مارگارت کواللی) ، Heartman (Nicolas Winding Refn / Darren Jacobs) ، [N 1] و خواهر دوقلوی Mama Lockne (همچنین کواللی) در تحقیق در مورد مرگ Death Stranding ، کمک می کند. توطئه های هومو دمنس و رهبر آنها ، هیگز موناگان (تروی بیکر). او همچنین خاطرات لو را مشاهده می کند ، که پدر ظاهری لو ، کلیفورد اونگر (مادس میکلسن) را نشان می دهد. کلیفورد ، خود که اکنون یک موجود طیفی است ، گاهی اوقات در تلاش برای بازیابی لو به سام حمله می کند و سام را به سواحل منتقل می کند که ظاهر تئاترهای تاریخی جنگ را نشان می دهد.

 

سفر سام با رویارویی مستقیم مقابل هیگز در ساحل آملی به پایان می رسد. هیگز فاش می کند که آملی در واقع یک موجودیت در حال انقراض است ، یک موجود خداگونه است که می تواند از Death Stranding برای ایجاد حوادث انقراض جمعی استفاده کند. با این حال ، هیگز به دنبال این است که نه تنها یک انقراض گسترده ، بلکه یک Last Stranding را رخ دهد ، رویدادی که باعث نابودی کامل تمام زندگی روی کره زمین شود. سام شکست هیگز ، که خودکشی می کند تا از دام افتادن در ساحل جلوگیری کند. سام به زور توسط آملی از ساحل بیرون کشیده شده است. او بعداً فهمید که به عنوان نهاد انقراض ، آملی و بریجت هر دو موجود بودند ، با وجود Bridget موجود در دنیای زندگی ، در حالی که آملی فقط در ساحل ظاهر می شد. علاوه بر این ، آملی رهبر واقعی هومو دمنس بود و در تلاش برای تحریک آخرین Stranding برای پایان دادن به چرخه انقراض بود. سام بار آخر با آملی مقابله می کند و او را متقاعد می کند که متوقف شود ، اگرچه تنها راه او برای جلوگیری از آخرین Stranding و به تأخیر انداختن انقراض بشریت ، جدا کردن دائمی خود و ساحل خود از دنیای زندگی است.

 

پس از آن ، دی هاردمن جای آملی را به عنوان رئیس UCA می گیرد و بقیه کارمندان بریج برای حفظ امنیت UCA اختصاص می یابند. Fragile تصمیم به بازسازی شرکت بازرگانی خود دارد. به سام گفته شده است که لو درگذشته است و مأمور انتقال جسد به کشت سوزانده شده است. او آخرین بار با لو ارتباط برقرار کرد و خاطراتی را که مشاهده کرده است لو نیست بلکه شخص خودش است و او را پسر کلیفورد می کند. کلیفورد در تلاش برای قاچاق نوزاد سام از آزمایشگاه بریج درگذشت. سام نیز در این حادثه کشته شد اما توسط آملی زنده شد و ارتباط آنها برقرار شد و او را به اولین وطن تبدیل کرد ، که به نوبه خود BT ها را برای ورود به دنیای زندگی تسهیل کرد. از آنجایی که سام دیگر به عنوان یک Bridge Bridge مناسب نبود ، بریجت تصمیم گرفت او را به فرزند خود برگزیده و او را بزرگ کند. در حال حاضر ، سام تصمیم به سوزاندن لو نمی دهد و موفق به احیای وی به عنوان دیده بان BTs نوزاد می شود

منبع : blog.ir